Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
30
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
31
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
1
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
2
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
3
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
4
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
5
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
6
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
7
Zápis do 1. třídy školního roku 2021/2022
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
8
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
9
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
10
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
11
Omezení provozu škol do 11. dubna 2021
12
Návrat žáků celého 1. stupně ZŠ od 12.4.2021
Návrat předškolních dětí do MŠ od 12.4.2021
13 14 15 16
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2021/2022
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Drobečková navigace

Úvod > > Blog > Branný den ještě jednou - z pohledu pana učitele Kučery

Branný den ještě jednou - z pohledu pana učitele Kučery



Branný den na Základní škole v Dolních Beřkovicích

_________________________________________________

 

   Přišel jeden uplakaný pátek . 6.10. ať se vám to líbí nebo ne. Podzim se ujal své vlády a zlobí zimou a pošmourným počasím, což neseme většinou nelibě. Do naší školy vpadli zelení instruktoři  z  Ústí nad Labem. Jejich specializace  byla chválihodná. Pan ředitel zajistil odborníky na brannou výchovu. Do škol se vrací to, co sametová revoluce prozíravě vymýtila. Vzhledem k rozmazlené ajťácké mládeži jsem se s příchodem branných věrozvěstů radoval. Se svou šestou B jsem prošel pěti stanovišti, která  čekala i na mé kolegy se svými třídami. Co si na nás hoši z Ústí tedy připravili!

   Nabitá tělocvična se brzy vyprázdnila. Jednotlivé třídy se svými učiteli se rozešly za novým poznáním. První zastávkou bylo stanoviště v hale, kde pán v moderních maskáčích osvětlil žákům historickou roli naší armády, která se formovala již od Masarykovy První republiky .Se svým historickým  traktátem dospěl až k profesionální armádě, která se zúčastnila několika zahraničních misí, jako byl například Kundúz v Afghanistánu. Na závěr první mise připravil líbivé závody ve vojenských mundurech. Druhou zastávkou byla zdravověda, kde zjevně fundovaný muž osvětlil žákům, kterak lze zachránit jedince v prekérních situacích při kolapsech, krváceních a srdečních zástavách.  Číslo 155 se stalo populárním a žáci jej jistě nezapomenou. Na třetím stanovišti nás čekala úskalí chemie, která by na nás mohl připravit rudý Kim-čong-un. Uniklé plyny korejského zloducha by byly krajně nebezpečné a od pátku naši adolescenti vědí, jak se bránit a přežít. Čtvrté stanoviště nám přiblížilo evakuaci, aneb co si vzít sebou při úprku před atomovým hřibem, či hrozícím islámským státem. Páté stanoviště bylo pro naše žáky nejinteresantnější. Stříleli z airsoftových zbraní a zhlédli základy sebeobrany. Poledne se nachýlilo. Akce pomalu končila a žáci spokojeně odešli do školní jídelny odebrat stravu. Třeba se někteří z nich stanou za pár let oporami naší profesionální armády. Myslím, že několikaměsíční vojenský výcvik by našim rozmazleným ajťákům jenom prospěl. Dnešní prospěšná akce mě v tom jenom utvrdila. Pokrokovou píseň bolševiků „ Přes spáleniště, přes krvavé řeky „ by se učit nemuseli ,ale učit se samostatnosti a rozhodnosti při vypjatých situacích by nebylo na škodu.

Končím s pozdravem armádě zdar.

Mgr. Standa Kučera


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů